fbpx
Menu Zamknij

ZBrush – nowy wymiar sztuki cyfrowej

O programieZastosowanieNaukaSzkoleniaGaleriaRodzaje licencjiWymagania systemowe

Odkryj w sobie artystę - Slogan Zbrush – ZBrush – nowy wymiar sztuki cyfrowej –

 

Malowanie program Zbrush

Rendering program Zbrush

Teksturowanie program Zbrush

ZBrush to narzędzie do modelowania, rzeźbienia i malowania, które zrewolucjonizowało przemysł 3D. Za sprawą zaawansowanych funkcji i intuicyjnemu sposobowi pracy program ZBrush pozwala pracować zarówno w trybie nieliniowym, jak i swobodnym (mode-free). To ułatwia wzajemne oddziaływanie modeli 3D, obrazów 2D i 2.5D Pixols w nowy
i niepowtarzalny sposób. Render umożliwia stworzenie realistycznych postaci 3D, scen i świata bezpośrednio w ZBrush, razem z oświetleniem i efektami atmosferycznymi. Z wielu potężnych opcji eksportu można łatwo przygotować model 3D do drukowania lub wykorzystania w innej aplikacji.

Użytkownicy ZBrush korzystają z dużej wydajności oprogramowania 3D, mogą zatem rzeźbić i malować z milionami wielokątów bez konieczności zakupu drogich kart graficznych. Z tego powodu ZBrush jest wykorzystywany przez wielu entuzjastów sztuki cyfrowej, gier komputerowych oraz producentów filmów video.

Nowości

 

Nowości w wersji ZBrush 4R7

Wersja 4R7 jest jedną z najbardziej rozbudowanych wersji od wydania ZBrush 4.

W najnowszej wersji dodasz kolejny zestaw narzędzi do swojego arsenału, który poszerzy Twoją artystyczną wolność i kreatywność. W szczególności pomoże Ci w tym: Array Mesh, NanoMesh i ZModeler z QMesh. Wszystkie te funkcje są przydatne w całym procesie twórczym, od wstępnej koncepcji modelu do etapu dopracowywania szczegółów. Pozwalają na większy przepływ pracy, oraz na realizację efektów dotąd niemożliwych.

Poniżej przegląd najważniejszych dodatków:

ZMODELER

Model wykonany przy pomocy zbrush

 

 

Ten inteligentny system modelowania wielokątna jest tak zaprojektowany, aby jeszcze bardziej uprościć proces tworzenia nowych kształtów. Funkcje, takie jak łączenie wielokątów, usuwanie pełnych bloków geometrii, łączenie części z zaawansowanych ścieżek czy powtarzanie działań za pomocą jednego kliknięcia, szybko i dynamicznie stworzysz nowe kształty. Możesz także uściślić kształt modelu w czasie rzeczywistym i zrewolucjonizować sposób tworzenia struktur architektonicznych czy bardzo szczegółowych środowisk. Możliwości są nieograniczone.

 

 

NANO MESH I ARRAY MESH

Zbrush - funkcje NanoMesh i Array Mesh

 

Nowe funkcje NanoMesh i Array Mesh pozwalają na zwiększenie ilości szczegółów w modelu, jednocześnie zachowując niską liczbę wielokątów.

 

 

KEYSHOT

Zbrush i Keyshot

 

W najnowszej wersji ZBrush został zintegrowany z KeyShot 5, aby jeszcze szybciej i łatwiej tworzyć hiper-realistyczne i wysokiej jakości rendery. Jeśli nie posiadasz własnej licencji KeyShot 5 „specjalne wydanie” KeyShot dla ZBrush jest już dostępne. Keyshot Bridge to alternatywa dla istniejącego już silnika renderującego BPR. Swoje modele możesz z łatwością przenieść do Keyshot za pomocą jednego kliknięcia myszką. Jedną z zalet jest to, że Keyshot może stać się Twoim drugim ekranem ZBrush. Wszystkie zmiany nanoszone na modelu zostaną wyświetlone w oknie Keyshot po niezaktualizowaniu sceny jednym kliknięciem. Keyshot nastawiony jest na łatwość obsługi, działa w systemie drug-and-drop. Keyshot nie jest zamiennikiem PBR a raczej dodatkiem do niego, możesz się przełączać między nimi dowolnie. Kiedy opcja ZBrush dla Keyshot Bridge jest włączona, Keyshot staje się substytutem dla renderingu BPR. Kliknięcie przycisku BPR sprawi, że ZBrush będzie wysyłać wszystkie dane do Keyshot automatycznie bez obawy o selekcję modelu, konwersję szumów do geometrii czy generowanie displacement maps lub innych. ZBrush zrobi to automatycznie.

 

 

Zbrush Keyshot

 

Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić ofertę połączenia ZBrush i KeyShot, Pixologic oferuje do pobrania darmowy pakiet 137 obrazów tła, 22 obrazów HDR i 8 różnych materiałów gliny.  Ta propozycja jest licencjonowana do użytku zarówno osobistego jak i komercyjnego.

 

 

ZREMESHER 2.0

Zremesher 2.0

 

 

Retopologizacja nigdy nie była tak przyjazna pracy artystów jak użytkowanie ZRemesher 2.0. Za pomocą jednego kliknięcia możesz automatycznie tworzyć organiczną lub o twardych powierzchniach topologię bez spirali. Jeśli topologia jednym kliknięciem nie jest właściwą odpowiedzią na każdą sytuację, można intuicyjnie kontrolować proces ponownej topologii z krzywymi, aby pomóc w określeniu przepływu wielokąta.

 

 64-Bit SUPPORT

Przesuń granice wyobraźni z ZBrush 4R7 64-bitowej Edycji. ZBrush może teraz wykorzystać całą dostępną pamięć komputera i przetwarzać więcej szczegółów, bardziej złożonych modeli i wykonywać szybciej operacje.

 

 

FBX IMPORT / EXPORT

Wersja 4R7 wprowadza nowy darmowy plugin: FBX Import Export wspierający tekstury,  mapy tekstur: normalne i displacement maps, blendshapes czy wygładzanie oraz wiele więcej!

Modelowanie

 

Modelowanie 3D - Zbrush
  – TWORZENIE GEOMETRII W ZBrush 4R6 – 

Geometria 3D może być tworzona dzięki efektywnym algorytmom w dowolnym momencie, ZBrush umożliwia szukanie dowolnych kształtów bez potrzeby dbania o topologię. Dzięki technologii Dynamesh geometria 3D nie straci niezbędnej rozdzielczości. Z kolei automatyczny proces ZRemesher pozwoli w dowolnym momencie uzyskać czystą siatkę z zachowanym detalem oryginału.

 

DYNAMESH

Dynamesh w Zbrush

Podczas modelowania tradycyjnymi technikami wielokąty rozciągają się, co utrudnia pracę na obiekcie. Z nowoczesnym narzędziem Dynamesh możesz błyskawicznie wygenerować nowy model 3D o jednolitych wielokątach. Zaczynając proces od kuli możesz wymodelować nie tylko głowę swojej postaci, ale również całą postać. Dynamesh przenosi wrażenie pracy z prawdziwą gliną do świata cyfrowego. W programie ZBrush materiał jest tak samo plastyczny jak w rzeczywistości: jest elastyczny i podatny na rozciągnięcia, możesz dodać lub odjąć masę albo odwzorować wszelkie szczegóły na powierzchni. Opcja Dynamesh pozwala w łatwy sposób zregenerować geometrię usuwając wszystkie rozciągnięte wielokąty, tworząc równomierny ich rozkład na całej powierzchni modelu.

Dynamesh pozwala na łączenie kilku siatek, tworząc jeden kompletny model. Dzięki temu możesz połączyć np. wyrzeźbione ucho z siatką głowy. Możesz również przycinać dowolnie siatkę czy tworzyć w niej otwory. Możliwe jest stworzenie własnej biblioteki np. poszczególnych części ciała, aby następnie szybko i dowolnie je ze sobą zestawiać.

Stosując opcję  Dynamesh możesz podzielić model na 2 lub więcej części.

Tworzenie skomplikowanych części do druku 3D zapewnia użycie opcji Shell, który umożliwia m.in. dodanie wewnętrznej grubości danego modelu.

 

ZSPHERESZSperes w programie Zbrush

 

 

Narzędzie ZSpheres pozwala szybko stworzyć podstawową siatkę, w której topologia jest czysta, a następnie może zostać przekształcona w dowolną formę. Największą zaletą tego narzędzia jest jego prostota. Z jednej ZSphery można rozwijać kolejne, które następnie mogą być skalowane, przesuwane czy obracane. W dowolnym momencie możesz usunąć ZSpherę ze swojego modelu, możesz także włączyć podgląd siatki, która będzie generowana, a po zakończeniu budowy modelu ją wyczyścić za pomocą jednego kliknięcia.

 

ZREMESHER

Zremesher w programie Zbrush

 

ZRemesher jest w pełni automatycznym rozwiązaniem, które tworzy nową strukturę wielokąta dla danego modelu. W zaledwie kilka sekund użytkownik może przekształcić Dynamesh zawierający 200,000 poligonów na 10,000 poligonów, zmieniając powierzchnię w sposób bardzo naturalny. Użytkownik ma jednak możliwość kontroli nad danym procesem m.in sterowaniem kierunkami wielokątów poprzez rysowanie krzywych kontroli na oryginalnym modelu.

Co oferuje ZRemesher:

  • Retopologia za pomocą jednego kliknięcia.
  •  Topologia domyślnie generowana przez ZRemesher oferuje przepływ wielokątów, który jest znacznie bliższy temu, co potrafi odtworzyć ludzkie oko.
  • ZRemesher zapewnia kontrolę gęstości wielokątów, która może być stosowana do zmniejszenia lub zwiększenia liczby wieloboków na danym obszarze. Zaznacza się go za pomocą opcji PolyPainting.

 

MANEKINY

Manekiny Zbrush

Tworzenie postaci 3D umożliwiają przykładowe manekiny. Odpowiednia poza jest istotą wybitnej kompozycji. Rytm, gest, waga i wyważenie proporcji stanowią klucz do stworzenia dzieła sztuki. Zastosuj przykładowe Manekiny, aby znaleźć idealną pozę dla jednej lub kilku postaci. Manekiny można łatwo edytować, aby je jak najlepiej dopasować do tego, czego potrzebujesz. Złóż całą scenę kilkoma kliknięciami! W krótkim czasie stworzysz doskonałą harmonię wizualną i będziesz na najlepszej drodze do stworzenia arcydzieła cyfrowej rzeźby.

 

 

PODSTAWOWE KSZTAŁTY

Podstawowe kształty w programie Zbrush

 

Jedną z zalet pracy w ZBrush jest tworzenie bardzo złożonych scen, które łączą kilka mniejszych obiektów. Ostatecznie scena 3D może się składać z milionów, a nawet miliardów wielokątów. ZBrush wprowadza dobry system maskowania i deformacji kształtów. Jest on unikalny dla parametrycznych obiektów. System ten pozwala tworzyć nieskończoną gamę skomplikowanych kształtów stosując pojedyncze prymitywy.

Istnieje szeroki wachlarz atrybutów, które mogą zmienić stan początkowy modelu. To daje dużą kontrolę nad kształtem. Za pomocą krzywych szybko i łatwo zmienisz podstawowe kształty w formę, jaką chcesz uzyskać w oparciu i swoje wyobrażenia. Poprzez edycję krzywej z prymitywów możesz tworzyć nieskończoną ilość kształtów. Dodaj jak najwięcej punktów kontroli wzdłuż krzywej, aby modelować kształty tak złożone, jak chcesz.

 

PĘDZLE

Pędzle w programie Zbrush

 

ZBrush oferuje ponad 30 rodzajów pędzli, dzięki którym uzyskasz najrozmaitsze efekty. Naturalne pociągnięcia pędzla uzyskasz rzeźbiąc cyfrowo miliony i miliardy wielokątów, jak prawdziwy rzeźbiarz. Program ZBrush sprawi, że odniesiesz wrażenie pracy z prawdziwym kawałkiem gliny, drewna lub kamienia. Szeroka gama pędzli jaką znajdziesz w ZBrush została stworzona na podstawie rzeczywistych narzędzi rzeźbiarskich. Może chcesz zatopić palce w miękkim kawałku gliny lub odłupać kawałki kamienia z metalowym dłutem? ZBrush to dla Ciebie idealny program 3D.

Narzędzia ZBrush, takie jak symetria, powtórzenie i wiele innych niestandardowych parametrów pozwolą Ci na odwzorowanie szczegółów: typu szwy na tkaninie, twarde krawędzie mechaniczne i wiele innych.

Teksturowanie

 

Teksturowanie w programie Zbrush

  – TEKSTUROWANIE ZBrush – OPIS FUNKCJI – 

 

POLYPAINT

Polypainting umożliwia malowanie na powierzchni modelu bez konieczności uprzedniego przypisania mapy tekstury, która może być utworzona w późniejszym czasie. Malowana powierzchnia może być następnie przeniesiona na mapę. Polypainting posiada mnóstwo zalet w porównaniu ze standardową procedurą. Nie trzeba wcześniej ustalać rozdzielczości tekstury. Podobnie jak rozpakowanie na współrzędne UV.

Aby zrozumieć jak działa PolyPainting wyobraź sobie mapę tekstury o wymiarach 2048 x 2048, która posiada nieco ponad 4 mln pikseli. Jeśli pracujesz z 4 mln wielokątów i chcesz pomalować ich powierzchnię, przypisanie każdemu wielokątowi jednego koloru, daje taką samą ilość informacji jak 4 mln pikseli na mapie tekstury. Z PolyPainting możesz umieścić wszystkie szczegóły obrazu bezpośrednio na modelu, a następnie przenieść te szczegóły na mapę tekstury, gdy obraz będzie kompletny.

SPOTLIGHT

Spotlight w programie Zbrush

 

Innowacyjny system malowania Spotlight umożliwia edytowanie obrazu w ZBrush, a następnie pozwala na wyświetlanie go na powierzchni modelu przy użyciu intuicyjnych pędzli do rzeźbienia i malowania. Spotlight to nie tylko narzędzie do teksturowania. Importowane obrazy mogą być zmieniane, układane warstwowo. Dopasuj odcień i intensywność.  Użyj narzędzia symetrii, aby zaaplikować kolor skóry, tatuaże i inne szczegóły po obu stronach twarzy lub postaci jednocześnie!System Spotlight jest prosty w użyciu. Czytelny interfejs zapewnia wygodną pracę – wszystko, czego potrzebujesz jest w zasięgu ręki.

UV MASTER

UV Master Zbrush

 

Podczas tworzenia lub stosowania mapy tekstury, model 3D potrzebuje układu UV. Są to współrzędne 2D, które określają jak aplikacje 3D nałożą teksturę na model. Do tej pory proces tworzenia mapy UV był czasochłonny i wymagał wysokiego poziomu wiedzy technicznej nie pozostawiając wiele czasu na kreatywność.

UV Master to dodatkowy plug-in, który za pomocą jednego kliknięcia utworzy bardzo wydajne mapy UV dla Twoich modeli. Ten darmowy plug-in reprezentuje tę samą ideę co inne narzędzia w ZBrush, zapewnia artyście maksymalną swobodę twórczą przy minimalnych technicznych przeszkodach!

Nowoczesna technologia UV Master umożliwia komputerowi wykonanie najbardziej kłopotliwych zadań technicznych. Jako, że mapy UV generowane przez plug-in mogą być w jednej całości, każdy edytor obrazów 2D będzie w stanie zrozumieć model UV i pozwoli na edycję i malowanie, podobnie jak ć z ręcznie rozpakowanym UV. Atutem rozwiązania UV Master jest błyskawiczne działanie: w kilka minut osiągniesz to, co w innych podobnych programach może trwać godzinami! Wystarczy załadować model 3D, kliknąć Unwrap i gotowe!

Jeśli potrzebujesz większej kontroli nad tym automatycznym procesem, użyj trybu Control Painting, aby ograniczyć tworzenie połączeń siatki w pewnych obszarach. Zaledwie kilka szerokich pociągnięć zwiększy dynamikę całego procesu przy minimalnym wysiłku.

Ponadto, tryb gęstości Master UV pozwala zdefiniować obszary, w których potrzebujesz więcej albo mniej miejsca na pixele określające teksturę – bez konieczności miejscowego skalowania lub rozciągania mapy UV „ręcznie”. Przykładowo możesz zastosować większą gęstość na twarzy, a mniejszą z tyłu, po prostu malując obszary przed kliknięciem Unwrap!

UV Master zapewnia szereg narzędzi:

  • Rozłożenie mapy UV oraz odwrotnie – nałożenie jej na model 3D ułatwia wizualizację.
    Możesz nawet modyfikować UV za pomocą TransPose oraz narzędzi do rzeżbienia w ZBrush.
  • Kopiowanie i wklejanie UV między modelami o tej samej topologii.
  • Tworzenie wysp UV w oparciu o Polygroups.
  • Nałożenie istniejącej mapy UV i / lub szwów (seams), a następnie rozłożenie nowej mapy UV
    za pomocą wysokiej jakości algorytmu UV Master!
  • Możliwość zastosowania specjalistycznych obliczeń za pomocą Ambient Occlusion w celu przyciągnięcia szwów UV do mniej widocznych części modelu.

UV Master Zbrush

 

Rendering

 

Renderowanie w programie Zbrush

 – RENDERING W ZBRUSH – 

 

Rendering w programie Zbrush

 

Best Preview Render

Best Preview Render został wprowadzony w wersji ZBrush 4.0. Pozwala na integrację modeli w środowisku 360 ° i wyregulowanie światła sceny przy użyciu nowego LightCap ™ Designer.

Zastosuj swoje ulubione zdjęcia panoramiczne jako tło w ZBrush, zintegruj swój model 3D z oświetleniem otoczenia na czas renderowania. Nie ma znaczenia czy obraz ma 8 bitów czy jest to pełne HDRI, zastosujesz go jako środowisko jednym kliknięciem. Masz nad tym pełną kontrolę, w tym nad zmianami  długości i szerokości swojego punktu widzenia. Do poprawy integracji, ZBrush domyślnie traktuje siatkę podłogi jako „łapacz cieni”, tworząc niewidzialną powierzchnię.

 

Zastosowanie Lightcap ™

W zdumiewająco krótkim czasie możesz stworzyć oświetlenie sceny ze środowiska, tworzyć kształty świateł alfa, a nawet dodać tekstury do światła czy tworzyć światło, a następnie użyć Designer LightCap, aby przekonwertować je do środowiska na potrzeby renderu, skutkuje to wyższą dokładnością i pozwala na większą kreatywność w procesie projektowym.

 

Materiały ZBrush

Materiały dostępne w programie Zbrush

Miłośnicy MatCap ™ mają teraz jeszcze większą moc w zasięgu ręki. Możliwości MatCaps zostały udoskonalone za pomocą kilku nowych suwaków m.in zmiany barw, nasycenia, orientacji i wielu innych.

Możesz również nadać swojemu modelowi efekt wosku, za pomocą modyfikatora wyregulujesz temperaturę materiału.

Możesz łączyć tyle materiałów na jednym modelu, ile tylko zechcesz.

 

Przyspiesz proces renderowania

Wszędzie tam, gdzie to możliwe, ZBrush będzie przechowywać cienie, ambient occlusion i rozpraszanie podpowierzchniowe w pamięci do szybkiego ponownego renderingu. To znacznie skraca czas oczekiwania podczas dostosowywania materiałów i kolorów aż do gotowego wyniku. Możesz poświęcić więcej czasu na konfigurację sceny, gdyż czas oczekiwania na każdy render jest znacznie krótszy.

 

Filtry BPR

Dzięki filtrom BPR w ZBrush, można dokonać wielu zmian bezpośrednio w ZBrush. Dodaj Ostrość do całej sceny lub tylko modelu. Dodaj filtr głębokości pola. Zmień kolor cieni z filtrem koloru. Filtry te mogą mieć wpływ na BPR Cienie, Ambient Occlusion, Maska, Fresnela, Subsurface Rozpraszanie i wiele innych możliwości.

Sculptris

 

Sculptris - program Zbrush

Sculptris - program Zbrush

 

Sculptris to najlepsze rozwiązanie jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z cyfrowym rzeźbieniem.

Funkcje jakie oferuje program Sculptris są bardzo proste do opanowania, nawet dla osób bez doświadczenia w projektowaniu 3D. Jednocześnie funkcje te wystarczają dla stworzenia modeli 3D bazowych, które następnie można dopracować w innych aplikacjach, takich jak ZBrush.

Sculptris został tak zaprojektowany, aby był przystępny dla każdego użytkownika. Interface jest prosty w obsłudze, a każda funkcja łatwa do zlokalizowania. Program uwalnia również od problemu z geometrią modelu. W trakcie rzeźbienia program analizuje powierzchnię, aby upewnić się czy model 3D zawiera wystarczającą liczbę trójkątów do wyświetlenia szczegółów, które tworzysz. Jeśli jest ich za mało, Sculptris dzieli obszar pod pędzlem pozostawiając resztę modelu bez zmian. Pozwala to na lepsze wykorzystanie zasobów komputera, ponieważ trójkąty dodawane są tylko w potrzebnych fragmentach. Dynamiczny podział modelu jest stosowany również podczas dodawania objętości. Podczas gdy inne programy rozciągają istniejące poligony, Sculptris dodaje nowe.

Scuptris został zaprojektowany tak, aby bez trudu współpracować z programem ZBrush, co z kolei pozwala na import siatki do innych aplikacji 3D. Po wybraniu przycisku GoZ w Scuptris cała siatka zostanie przeniesiona do ZBrush.

Program Sculptris posiada kilka podstawowych pędzli, które pozwalają dodać materiał, odjąć jego nadmiar, wygładzić powierzchnię oraz dodać inne deformacje. Sculptris pozwala także na teksturowanie modeli m.in za pomocą indywidualnych tekstur alpha, które możesz zaimportować a następnie malować nimi powierzchnie modelu. Możesz również skorzystać z materiałów dostępnych w bibliotece Sculptris lub zaimportować z ZBrush. Tekstury są czytane tylko w formacie png.

Sculptris automatycznie tworzy mapy UV, co pozwoli Ci w łatwy sposób malowanie i teksturowanie swojej rzeźby. Pozwala również na szybkie przejście do programu Photoshop, w którym również możesz nałożyć teksturę a następnie wrócić do Sculptris by kontynuować pracę.

 

Wymagania Systemowe:

Upewnij się czy sterowniki Twojej karty graficznej są aktualne odwiedzając witrynę producenta (NVidia, Intel lub AMD/ATI).

 

Windows:

  • System operacyjny: Windows XP SP2/Vista/Seven
  • Procesor: 1Ghz Pentium 4 i wyższe (lub kompatybilny)
  • Pamięć: 1GB RAM
  • Karta graficzna: ATI lub NVidia ze wsparciem openGL 2.0
  • Rozdzielczość ekranu: 1024×768
  • Polecane: Wacom lub kompatybilny tablet graficzny

 

Mac OSX

  • System operacyjny: Mac OSX 10.5/10.6.
  • Procesor: 2Ghz core 2 duo i wyższe (lub kompatybilny)
  • Pamięć: 1 GB RAM
  • Karta graficzna: ATI lub NVidia ze wsparciem open GL 2.0
  • Rozdzielczość ekranu: 1024×768
  • Polecane: Wacom lub kompatybilny tablet graficzny

 

Poznaj wszechstronność Zbrush

 

Zastosowanie Zbrush - tworzenie biżuterii

Zastosowanie Zbrush - game design

Zastosowanie Zbrush - efekty specjalne w filmach

Zastosowanie Zbrush - medycyna

Zastosowanie Zbrush - praca na skanach 3D

Biżuteria

 

Jewellery Design - program Zbrush

– Zastosowanie ZBrush w branży jubilerskiej –

 

Projektowanie i wizualizacja biżuterii program Zbrush

 

„Tworzony ręcznie model w wosku tradycyjnym jubilerom zajmował kilka dni pracy. Z ZBrush jest to możliwe w kilka godzin”

 Yann Bajard – Maq3D

 

„ZBrush jest podstawą w mojej pracy nad biżuterią, stał się narzędziem najbardziej instrumentalnym, dzięki któremu mogę wyrazić moją wizję i tworzyć swoje projekty. Jako rzeźbiarz tworzyłem dzieła na wiele dziesiątek lat. Kiedy zająłem się projektowanie biżuterii, początkowo byłem bardzo niechętny rzeźbieniu na komputerze. Obecnie nie mam już żadnych objekcji i szczerze wyznam, że obiekty stworzone w ZBrush zostały wyrzeźbione ręcznie.  Rzeczywiście czujesz prawdziwy dotyk narzędzia w ręku i właściwości materiału, absolutnie niesamowite osiągnięcie.”  

T.S Wittelsbach

 

W ostatnich latach projektanci biżuterii, którzy eksperymentowali z programami CAD oraz oprogramowaniem opartym na technikach NURBS  czuli się ograniczeni ich niewystarczającymi możliwościami.

ZBrush umożliwia projektowanie biżuterii – pierścionka, obrączki, bransoletki – w taki sposób, jak rzeźbienie w wosku, który  jednocześnie przypomina tradycyjne metody projektowania biżuterii. Jednak dzięki zastosowaniu ZBrush tradycyjne projekty wzbogacono o narzędzia, które umożliwiają jubilerom nieograniczone poszukiwania, eksperymenty i zmiany.

Biżuteria jest formą sztuki i nie powinna być odczuwana  jak techniczne ćwiczenia. ZBrush pozwala poczuć wirtualny wosk na wyciągnięcie ręki. Swoboda projektowania każdej formy czy kształtu, którzy sobie wyobrazisz możesz szybko przenieść jako projekt do programu ZBrush.

Istnieje możliwość importowania podstawowych kształtów i szablonów do ZBrush. Modele NURBS utworzone w innych pakietach oprogramowania można zamieniać na trójkąty oraz przekształcać w edytowalne siatki. Korzystanie z wielu narzędzi do rzeźbienia w przyborniku ZBrush umożliwi nam stworzenie pięknych dzieł sztuki w zadziwiająco krótkim czasie. Personalizacja jest równie łatwa i szybka. Wizualizacja 3D pomoże testować i weryfikować efekty projektu 3D dostosowując go do wymagań klienta, a efekt finalny również można podziwiać w postaci wizualizacji 3D i to w wielu wariantach.

ZBrush pozwala testować swoje projekty natychmiast dzięki możliwościom nadawania realistycznych materiałów i naturalnego oświetlenia. Używając narzędzia Material Capture Tool (MatCap) można odwzorować jakość tekstury z fotografii oraz stworzyć  realistyczny render obrazów swoich produktów.

ZBrush pozwala opracować projekt od koncepcji do realizacji w ciągu jednego dnia. Korzystanie z plug-inu Decimation Master umożliwia konwertowanie gęstych modeli do siatki pod druk 3D bez ryzyka utraty szczegółów.  3D Print Eksporter pozwoli wybrać format wydruku 3D i wysłać go do punktu szybkiego prototypowania. Żaden inny program 3D nie oferuje tak dynamicznej i elastycznej pracy!

Gry video

 

Video Game Design - Zbrush

– Stwórz nowy wymiar gier z Zbrush –

 

Gry Video w programie Zbrush

 

Gracze to jedni z najbardziej wymagających konsumentów sztuki cyfrowej. Liczą na realistyczne, bogate efekty wizualne, niesamowite, charakterystyczne postaci 3D oraz stworzenie wspaniałego otoczenia bez wpływu na prędkość odtwarzania gry. Niezależnie od sposobu odtwarzania gry – na komputerze domowym lub dowolnej konsoli typu Next-Gen, gracze doceniają wysoką jakość. Dlatego wraz z każdą nową, oczekiwaną edycją gry ich wymagania rosną. ZBrush potrafi sprostać takim wyzwaniom. Artysta 3D ma możliwość stworzenia zapierającego dech w piersiach realizmu i zapewnia wszystkie niezbędne narzędzia w programie ZBrush. Każdy szczegół ​​na ekranie gry video, każda scena 3D, każdy aspekt świata wirtualnego w środowisku gry, postaci 3D czy pojazdów może być generowany przez ZBrush. Program służy także do edycji i poprawy modeli 3D wytwarzanych w innych pakietach programów 3D.

Z pomocą programu ZBrush, artyści mogą naszkicować w 3 wymiarach  swoje pomysły. Zaczynając od podstawowych form jak glina czy ZSphera, lub poprzez ZSketches, dzięki którym można stworzyć koncepcję przestrzeni w mniej niż godzinę. Cyfrowe makiety postaci 3D mogą być realizowane w tej samej ilości czasu, który jest potrzebny do opracowania szkicu na papierze. Dyrektorzy artystyczni mogą więc szybko zobaczyć wyniki. Odzież i zbroje mogą być pozyskiwane bezpośrednio z powierzchni siatki. Stosując Surface Noise oraz cyfrowe narzędzia rzeźbiarskie, realistyczne obrażenia mogą być dodawane do rekwizytów i środowisk. ZBrush nie nakłada żadnych ograniczeń i sprzyja Twojej kreatywności.

Narzędzie PolyPaint zostało przystosowane, aby umożliwić Ci malowanie modelu cyfrowego tak, jak rzeczywistego obiektu. Stworzenie tekstury UV może mieć miejsce w dowolnym momencie projektowania bez wpływu na prace, które zostały już wykonane. Zmień UVs, kiedy tego potrzebujesz bez wpływu na tekstury – nie musisz martwić się o jej rozciąganie lub widoczność szwów. Polypainting może być konwertowany do map tekstur na żądanie (i odwrotnie),  mapy są eksportowane do użytku z modelem w programie do animacji 3D.

ZBrush może pracować jednocześnie z Twoim ulubionym programem graficznym tzn. Adobe Photoshop lub Corel Painter. Korzystając z darmowego plug-inu ZApplink możesz wysłać model 3D do programu graficznego, używać ulubionych pędzli i technik, a następnie wrócić ponownie do wersji edytowanej w ZBrush.

ZBrush używa normalnej technologii mapowania do stworzenia wysokiej rozdzielczości fragmentów gęstej siatki przy niskich rozdzielczościach modelu w środowisku gier wideo. Oznacza to, że szybkie przetworzenie wymagane przez konsolę do gier video nie jest utrudnione przez kontakt z milionami wielokątów.

Pozostałe narzędzia ZBrush, takie jak darmowy plug-in Decimation Master mogą zoptymalizować gęstą siatkę. Stwarza to „lżejszą” wersję modelu, który zachowuje wszystkie wyrzeźbione szczegóły.

Wszystkie wiodące studia gier wideo korzystają z programu ZBrush. 

Dzięki różnorodnym możliwościom i zaawansowanym funkcjom oszczędzającym czas, ZBrush został uznany jako cenne narzędzie do produkcji przez najlepsze na świecie Studia Gier Video. Twoje ulubione gry video to postaci 3D i rekwizyty opracowane w ZBrush.

Oto wybrane studia pracujące w ZBrush: Epic Games, BioWare, Electronic Arts, Ubisoft, Square Enix, Crytek, Sega, Naughty Dog, Namco, Sony Online Entertainment, Midway, Turbine, Cryptic Studios, NCsoft, Funcom. Jest ich o wiele więcej!

 

Postacie do gier w programie Zbrush

Efekty specjalne

 

Efekty specjalne w filmach - program Zbrush

 

ZBrush to uniwersalny program do modelowania 3D i tworzenia filmów oraz gier video, w tym także zaskakujących efektów specjalnych. Zobacz jak powstawały intrygujące postaci 3D oraz najciekawsze efekty specjalne przy użyciu oprogramowania ZBrush. Obrazki 3D i tworzenie realistycznych scen to zadanie, z którym doskonale poradzi sobie ZBrush.

 

efekty specjalne w filmach - program Zbrush

 

Studia filmowe na całym świecie polegają na ZBrush przy produkcji skomplikowanych projektów z wykorzystaniem dużej ilością szczegółów, aby w efekcie końcowym wcisnąć swoich widzów w fotel kinowy.

Jednym z filmów ostatnich lat, w którym wykorzystano ZBrush była historia mitycznego Herkulesa przeniesiona na wielki ekran. Artysta koncepcyjny Rob Bliss przy współpracy z Weta Workshop z wielką precyzją powołali do życia lwa wielkości 16 stóp.

 

https://youtu.be/t9VlbFtM3UY

 

ZBrush został wykorzystany również przy produkcji jednego z najpopularniejszych seriali ostatnich czasów, „Gra o tron”. Serial wyprodukowany dla HBO urzekł widownię nie tylko fabułą i wartką akcją. Wysokiej jakości efekty specjalnie stworzone w filmie przy pomocy programu ZBrush zaskakują najbardziej wymagających widzów. Powołanie do życia mitycznych stworzeń – postaci 3D – fantastycznych potworów i smoków ziejących ogniem smoków jest o wiele łatwiejsze jeśli przy produkcji pracują artyści biegle posługujący się programem ZBrush. Na planie współpracował m.in projektant 3D Dan Katcher, który swoją przygodę ze sztuką wizualną 3D rozpoczął już kilka lat temu.

ZBrush był również niezbędny przy tworzeniu kostiumu dla głównego bohatera najnowszej wersji Robocopa. Pierwszym etapem postprodukcji było zeskanowanie 3D aktora, Alexa Murpy’ego, wcielającego się w postać głównego bohatera. Kolejnym krokiem było stworzenie zbroi policjanta-cyborga bezpośrednio w programie ZBrush. Do produkcji kostiumu wykorzystana została również technologia druku 3d.

 

https://youtu.be/rxVUT9N_LtQ

Efekty pracy w Zbrush możemy także oglądać w teledysku „Everyday Robots” Damona Albarna. Obejrzyj video, aby zobaczyć jak zostało wykorzystane narzędzie ZSpheres do wyrzeźbienia ikony rocka z cyfrowej gliny.

https://youtu.be/rjbiUj-FD-o

 

Medycyna

 

Zbrush - Zastosowanie w Medycynie

 

ZBrush dzięki wszechstronności działania oraz łatwej pracy znalazł szerokie zastosowanie w medycynie. ZBrush służy m.in. do tworzenia wizualizacji naukowych. Obróbka skanów 3D oraz modeli powstałych z badań CT oraz MRI staje się łatwiejsza dzięki pracy w programie ZBrush. Modele 3D ułatwiają rozplanowanie operacji rekonstrukcyjnych, zaś model 3D wydrukowany w odpowiednim materiale coraz częściej stanowi element do przeszczepu. Modele 3D są również wykorzystywane jako modele edukacyjne dla studentów Akademii Medycznych i lekarzy. Poniżej przedstawiamy możliwości użycia programu ZBrush w służbie medycyny.

 

Model 3D Serca

 

Model 3d serca stworzony dla  Radius Digital Science przez Alexey’a Kashpersky‚ego. Poniżej model 3D komórki rakowej tego samego autora.

 

Komórka rakowa

 

Poniżej wizualizacje wirusa HIV, które zdobyły I Nagrodę w Konkursie zorganizowanym przez CG society. Autorem prac jest zespół pod kierunkiem Alexey’a Kashpersky. Naukowcy z Graham Johnson oraz Laboratorium Biologii Arthura Olsona przy współpracy z firmą Autodesk rzucili wyzwanie uczestnikom konkursu: odkryli tajemnicze otoczenia wirusa HIV, a następnie podjęli się zaprezentowania szerszej publiczności efektów swej pracy, nie tylko naukowych i intelektualnych, lecz również emocjonalnych, a nawet politycznych. Celem konkursu było przede wszystkim wzbudzenie zainteresowania problemem, co mogłoby przyczynić się do wynalezienia lekarstwa przeciwko temu groźnemu wirusowi.

 

Hiv w programie Zbrush
Hiv w programie Zbrush
Hiv w programie Zbrush

 

Poniższe projekty zostały stworzone przez Jamesa Schmitta. Model ludzkiej chrząstki ucha, miał posłużyć w chirurgii jako punkt odniesienia przy rzeźbieniu właściwej formy chrząstki z żebra. Model miałby być w całości wydrukowany z poliwęglanu.

Kolejny projekt 3D polegał na stworzeniu modelu szkoleniowego do przeprowadzania operacji nosa. Pierwowzór oparty był o skan CT. Chrząstka nosa została wymodelowana przy użyciu ZBrush i Maya. Ostateczny model 3D został odlany z silikonu.

Model 3D ucha

Chrząstka nosa - Model - Zbrush

Chrząstka nosa - Model - Zbrush

Obróbka skanów 3D

Obróbka skanów 3D w programie Zbrush

Import skanu 3D i redukcja siatki.

ZBrush importuje pliki w formatach OBJ, STL, VRML. Dzięki modułowi Decimation Master jest w stanie zredukować gęstość siatki bez utraty detalu.

 

 

 Skan: 7508150 polygonów, 3800774 punktów  Skan odchudzony: 290324 polygonów, 152030 punktów
Skan twarzy 3D w programie Zbrush Skan twarzy 3D w programie Zbrush

 

Czyszczenie skanu i naprawa siatki

Za pomocą kilku narzędzi można znacznie poprawić wygląd naszego skanu. Zbrush pozwala na usunięcie niepotrzebnych elementów, wygładzenie powierzchni czy wypełnienie ubytków na siatce.

 

Czyszczenie skanu i naprawa siatki w programie Zbrush

 

 Subtool i modyfikacja geometrii

Dzięki narzędziu Subtool możliwe jest stworzenie wieloobiektowego modelu, a liczne opcje narzędzia maski pozwolą na jego ustawienie w dowolnej pozycji. Poszczególne subtoole możemy również zapisać jako Insert mesh i dodawać dowolnie do innych projektów.

 

 

Subtool i modyfikacja geometrii w programie Zbrush

 

Insert Mesh

Narzędzie pozwalające na połączenie kilku skanów w jednym modelu

 

Insert Mesh w programie Zbrush

 

Teksturowanie z użyciem koloru wierzchołków

ZBrush przystosowany jest do malowania na geometrii. Informacja o kolorze jest przechowywana w wierzchołkach. Oznacza to, że rozdzielczość koloru jest bezpośrednio związana z rozdzielczością geometrii.

 

 

Teksturowanie w programie Zbrush

 

 

 Spotlight-nakładanie tekstury ze zdjęcia

 

Nakładanie tekstury na zdjęcia w programie Zbrush

 

Nauka programu Zbrush

Wprowadzenie

Nauka programu Zbrush: Wprowadzenie

To video pozwoli Ci uzyskać podstawową wiedzę na temat najważniejszych funkcji ZBrush.

Start

Nauka programu Zbrush: Start

Ten film to wprowadzenie do niektórych funkcji potrzebnych do uruchomienia ZBrush.

Interfejs użytkownika

Nauka programu Zbrush: Interfejs użytkownika

ZBrush zapewni łatwą do zrozumienia i w nawigacji przestrzeń do pracy. Wszystko, czego potrzebujesz do stworzenia jest zlokalizowane wokół obszaru roboczego.

Reset ustawień

Nauka programu Zbrush: Reset ustawień

Inicjalizacja ZBrush pozwala przywrócić wszystkie poprzednie ustawienia programu i przechowywane informacje w interfejsie użytkownika.

 

Zapisywanie pliku

Nauka programu Zbrush: Zapisywanie pliku

Funkcja zapisywania pozwala na powrót do cyfrowego rzeźbienia później.
W tym filmie pokażemy różnice zapisywania różnych formatów z ZBrush. Pamiętaj, aby często zapisywać.

Pędzle

Nauka programu Zbrush: Pędzle

ZBrush wyposażono w duży wybór pędzli. Zapoznamy się z kilkoma rodzajami i dowiemy się, jak dostosować i manipulować ustawieniami, aby ułatwić dynamiczne projektowanie 3D.

Strokes & Alphas

Nauka programu Zbrush: Storkes & Alphas

Strokes i Alphas odgrywają znaczną rolę w wyglądzie ruchów na powierzchni Twojej cyfrowej gliny.

Maski

Nauka programu Zbrush: Maski

To video zaprezentuje takie opcje, jak maskowanie, rozmycie, wyostrzenie, odwracanie maskowania.

 

Obejrzyj filmy o Zbrush

Pixoogic

 

Szkolenia z programu Zbrush

– SZKOLENIA ZBrush 4R7 – teoria i praktyka – 

Zapraszamy na specjalistyczne szkolenia z obsługi programu ZBrush. Szkolenia z zakresu funkcjonowania i pracy w programie ZBrush prowadzone są w siedzibie naszej firmy w Warszawie po wcześniejszym ustaleniu terminów zajęć.

Organizujemy indywidualne i grupowe 1- dniowe kursy ZBrush na poziomie podstawowym. Zapewniamy możliwość dostosowania zajęć praktycznych do indywidualnych potrzeb uczestników kursu.

Cena szkolenia ZBrush:

Kurs jednodniowy / 8 godzin zajęć 850 PLN netto od osoby

W przypadku szkoleń grupowych możliwość uzyskania atrakcyjnych rabatów. Promocyjne ceny szkolenia ZBrush dla studentów po okazaniu legitymacji studenckiej.

PROGRAM SZKOLENIA ZBrush:

1. Interfejs

  • Omówienie budowy interfejsu.
  • Idea tworzenia w 2D, 2.5D i 3D.
  • Opanowanie nawigacji po oprogramowaniu ZBrush.
  • Konfiguracja i powrót do ustawień domyślnych.
  • Zarządzanie obiektami (‘Tools’).
  •  Topologia i poziomy podziału siatki.

2. Rzeźbienie 3D

  • Wykorzystywanie wbudowanych obiektów (‘Tools’).
  • Tworzenie geometrii metodami: Zspheres, Dynamesh.
  • Geometria 3D – podstawy pracy.
  • Praca z pędzlami.
  • Maskowanie i ukrywanie geometrii.
  • Opanowanie narzędzi ‘Transpose’.

3. Rzeźbienie 3D ‘techniczne’

  • Operacje Boole’a.
  • Narzędzia ‘Trim’, ‘Cut’, ‘Slice’.
  • Czyszczenie geometrii.

4. Rzeźbienie ‘organiki’

  • Rzeźbienie od ‘zera’.
  • Proces prototypowania.
  • Kolejne etapy tworzenia obiektu organicznego.

 

Praca na skanach 3D

5. Teksturowanie

  • Praca z kolorem siatki.
  • Omówienie różnic między teksturą a kolorem wierzchołków.
  • Swobodna praca pomiędzy teksturą a kolorem wierzchołków.
  •  Eksport informacji koloru.

6. Rendering

  • Renderowanie – opis procesu.
  • Możliwości materiałów.
  • Matcap’y – możliwości i tworzenie.

7. Pluginy i Eksport

  • Możliwości eksportu geometrii i koloru.
  • Wykorzystanie ‘plugin – ów’ ułatwiających pracę.
  • Wykorzystanie ‘plugin – ów’ umożliwiających eksport do druku  3D.

 

Najnowsza wersja programu Zbrush

 

Rodzaje licencji Zbrush

Licencja jednostanowiskowa

Każdy egzemplarz Zbrush posiada unikalny numer seryjny, który jest przypisany do jednego użytkownika. ZBrush może być aktywowany przez internet, e-mail lub telefonicznie. Internetowa dezaktywacja jest również dostępna z poziomu oprogramowania, dzięki czemu można łatwo przenieść ZBrush między komputerami. Pojedynczy egzemplarz posiada opcję „Home Use”, która pozwala na zainstalowanie i aktywowanie oprogramowania na dwóch komputerach (np. laptop lub komputer stacjonarny), pod warunkiem, że nie są uruchamiane w tym samym czasie.

ZBrush jest przeznaczony na komputery PC lub Mac. Jeśli jesteś prywatnym użytkownikiem (nie firmą) i zamierzasz uruchomić ZBrush na obu platformach, Pixologic oferuje 50% zniżki na drugą (cross-platform) licencję. Ta opcja jest dostępna tylko dla użytkowników indywidualnych. Drugi egzemplarz nie może być udostępniony innemu użytkownikowi. Rabat nie jest dostępny dla firm.

Licencja rozszerzona

To idealne rozwiązanie dla organizacji, w których ci sami artyści codziennie używają ZBrush lub tam, gdzie niektóre komputery nie mogą być stale podłączone do sieci firmowej. Licencja ta wykorzystuje pojedynczy klucz seryjny do wielokrotnej aktywacji  równej liczbie stanowisk zakupionych. Jest to licencja node-locked, co oznacza, że ​​musi on zostać aktywowany online w komputerze, na którym użytkownik będzie pracował. Internetowa dezaktywacja dostępna jest również z poziomu oprogramowania, dzięki czemu można łatwo przenieść ZBrush między komputerami, ile potrzeba, bez odinstalowywania. Licencja przeznaczona jest na pięć lub więcej miejsc. Inne miejsca mogą być dodawane w dowolnej ilości, w dowolnym momencie. Specjalna oferta cenowa jest dostępna dla 10 lub więcej stanowisk. Platformy nie mogą być mieszane. Licencje na Mac i PC muszą być zakupione oddzielnie.

Licencja zamienna

Licencja jest idealnym rozwiązaniem dla organizacji, które muszą uruchomić ZBrush w każdej chwili z dowolnego miejsca w sieci. Licencja ta umożliwia korzystanie z serwera licencji, zainstalowanego na jednym z komputerów w sieci. Klient ZBrush może następnie zainstalować na dowolnym lub wszystkich urządzeniach podłączonych do sieci. Gdy każdy użytkownik uruchamia ZBrush, sprawdza z serwerem,  czy stanowisko jest dostępne. Serwer umożliwia  jednocześnie wielu użytkownikom równą liczbie miejsc zakupionych. Jeżeli liczba użytkowników korzystających z oprogramowania jest równa liczbie zakupionych miejsc, żaden z  dodatkowych użytkowników nie może uruchomić ZBrush, dopóki ktoś inny nie zamknie aplikacji. Licencje ta przeznaczona jest na 10 lub więcej stanowisk. Inne miejsca mogą być dodawane w dowolnej ilości, w dowolnym momencie. Platformy mogą być mieszane, zarówno komputery PC i Mac komunikują się z klientami tego samego serwera licencji.

Licencja akademicka i edukacyjna

Dostępne są dwa rodzaje rabatów dla licencji edukacyjnej ZBrush w zależności od potrzeb:

Indywidualni studenci i wykładowcy mogą otrzymać zniżkę na pojedynczą licencję programu ZBrush. Ta wersja programu jest w pełni funkcjonalna, bez znaków wodnych lub innych ograniczeń. Jedynym ograniczeniem jest wykorzystywane ZBrush wyłącznie w celach niekomercyjnych. Indywidualna licencja akademicka może być rozbudowany przez do pełnej licencji komercyjnej w dowolnym momencie, otrzymując rabat w wysokości 50% od aktualnej ceny handlowej w momencie aktualizacji.

 

Instrukcja aktualizacji wersji 4R7:

  1. Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem ZBrush możesz dokonać aktualizacji swojej wersji bezpłatnie.
  2. Aktualizacja wymaga zastosowania pełnego instalatora. Do pobrania TUTAJ. W tym przypadku nie można skorzystać z funkcji automatycznej aktualizacji.
  3. Jeśli posiadasz wersję ZBrush 3.5 lub niższą będziesz potrzebować nowego klucza seryjnego. W tym celu wyślij Support Ticket TUTAJ.

Wraz z najnowszą wersją 4R7 zostaje zainstalowana pełna dokumentacja tej wersji. Katalog z dokumentacją znajdziesz w katalogu instalacyjnym ZBrush w formacie PDF. Dokumentacja online jest dostępna na stronie producenta: docs.pixologic.com.

Szczegółowe informacje dotyczące instalacji programu Zbrush

Proszę skorzystać z linku podanego poniżej, aby zarejestrować i ściągnąć licencję programu Zbrush Windows Academic: https://pixologic.com/CD. Teraz będziesz poproszony o wpisanie kodu CD

(kod jest ważny jednorazowo. Następnie otrzymasz email zawierający informacje odnośnie Twojego konta. Proszę zachować ten email.)

Po kliknięciu przycisku „Submit” strona zaktualizuje się, a następnie zostaniesz poproszony o wpisanie swojego adresu mailowego powiązanego z kontem.  Po wpisaniu swojego adresu mailowego strona zaktualizuje się i będzie widoczna dana wersja Zbrush’a. Przed kontynuowaniem, proszę się upewnić co do dobrze wybranej platformy (Win). Zostaniesz również poproszony o swoje osobiste dane. Jeżeli już posiadasz konto na wsparciu (Support account),  to informacje zostaną automatycznie do Ciebie dopasowane.  Przed przystąpieniem do dalszego procesu należy się upewnić, iż wszystkie informacje są poprawne. Jeśli nie posiadasz konta wsparcia, niezbędne będzie wypełnienie wszystkich informacji przed dalszym kontynuowaniem procesu aktywacji.

Aby zakończyć ten etap wciśnij ikonę „Register Zbrush & Generate Serial Key”.

Teraz otrzymasz swój numer seryjny programu. Ta informacja zostanie również wysłana do ciebie mailem, razem z linkiem do pobrania ZBrush’a. Od tego punktu będziesz mógł zainstalować program, a następnie go aktywować.

PROSZĘ ZAPISAĆ SWÓJ NUMER SERYJNY!  Gdybyś chciał w przyszłości zainstalować ZBrush ponownie, nie będziesz miał takiej możliwości bez posiadania swojego numeru seryjnego.  Nie ma potrzeby zachowywania kodu CD, gdyż nie będzie już więcej wykorzystywany.  Inaczej jest właśnie z kodem aktywacyjnym, stworzonym podczas aktywacji i instalacji programu ZBrush.

WAŻNE! Użytkownicy systemów operacyjnych Windows proszeni są o to, aby przy pierwszym uruchomieniu programu ZBrush, uruchamiać go jako administrator.

Instalacja programu Zbrush

Przy pobieraniu programu, większość komputerów automatycznie montuje plik .DMG. Jeśli u  Ciebie instalator nie uruchamia się automatycznie, w łatwy sposób można zlokalizować plik instalacyjny i poprzez dwukrotne kliknięcie na niego lewym przyciskiem myszy go uruchomić.  W obu przypadkach, zostaniesz następnie poprowadzony krok po kroku przez proces instalacyjny.

Aktualizowanie programu Zbrush

Po zainstalowaniu programu pojawi się aplikacja ZUpgrader w folderze z główną zawartością plików. Warto czasami uruchamiać upgrader w celu sprawdzenia dostępnych aktualizacji.  Może zawierać aktualizacje samego Zbrush’a jak też jego pluginów, dokumentacji itp. Jeśli wykryje jakiekolwiek dostępne, nowe aktualizacje to pobierze je, a następnie zainstaluje automatycznie.

Aktywacja programu Zbrush

Zbrush może być aktywowany online, przez e-mail lub przez telefon. Aktywacja online jest najszybszą metodą. Aktywacja poprzez telefon jest dostępna tylko wtedy, kiedy nie masz dostępu do Internetu.

Wybierz opcję „Web Activation”, która uruchomi Twoją przeglądarkę internetową na stronie, na której będziesz musiał uzupełnić dane: numer seryjny programu, adres mailowy i opis komputera. Wcześniej potwierdź warunki umowy. Twoim numerem seryjnym będzie numer Zbrush’a, który otrzymałeś po użyciu linku na samym początku tej instrukcji.

Wymagania systemowe:

ZBrush 4R7-WINDOWS

Rekomendowane:

  • OS: Windows Vista, Windows 7/8 32/64-bit
  • CPU: Pentium D lub nowszy (lub równoważny AMD Athlon 64 X2 lub nowszy) –
  • opcjonalnie: multithreading albo hyperthreading
  • RAM: 2048MB (4096MB dla pracy z siatką z wieloma milionami elementów)
  • HDD: 16GB
  • Pen Tablet: Wacom
  • Monitor: 1280×1024 lub więcej (32- bits)

Minimalne wymagania:

  • OS: Windows Vista lub nowszy
  • CPU: P4 lub AMD Opteron lub Athlon64 Processor (musi posiadać SSE2 : Streaming SIMD Extensions 2)
  • RAM: 1024MB (2048 MB rekomendowana)
  • Monitor: 1024×768 (32- bits)

ZBrush 4R7-MAC

  • OS: Mac OSX 10.6 lub nowszy
  • CPU: Intel Macintosh
  • RAM: 2048 MB
  • HDD: 16GB
  • Pen Tablet: Wacom
  • Monitor: 1280×1024