fbpx
Menu Zamknij

Szkolenie Zbrush

Szkolenie 2 dniowe z pracy na skanach 3D w programie ZBrush

W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą podstawowe umiejętności teoretyczne i praktyczne z zakresu skanowania 3D oraz pracy ze skanami 3D w programie ZBrush (naprawa, edycja, modyfikacje, rzeźbienie oraz teksturowanie). Oprócz części pokazowo-wykładowej przewidziane są również ćwiczenia praktyczne i zadania z wykorzystaniem skanerów 3D firmy Artec.

Plan Szkolenia Zbrush

  1. Dlaczego ZBrush? – kilka słów na temat możliwości programu oraz łączenie technik i prezentacja firmy 3D Master i proponowanych rozwiązań (w tym głownie Skanerów 3D)
  2. Omówienie podstawowych funkcji programu ZBrush – interface

– Omówienie narzędzi – panel górny

– Omownie obszaru roboczego (przybliżanie oddalanie, zmiana rozmiaru obszaru roboczego)

– Doki

– Panel lewy (pędzle, alfy, tekstury, mocapy, paleta kolorów)

– Panel prawy (podręczna nawigacja)

  1. Dok Tool (znajdują się opcje) – Importowanie/wstawianie obiektu
  2. Wyjaśnienie i przełączanie trybu 2.5D na 3D (Edit lub przycisk „T”)
  3. Nawigacja w programie (prawy panel) oraz omówienie skrótów klawiszowych.
  4. Modelowanie – rodzaje i użycie pędzli oraz siła i rozmiar pędzla (skróty klawiszowe „[]”, „B”, „S”)
  5. Siatka i jej zagęszczenie (gęstość siatki)
  6. Włączenie symetrii względem wybranej osi (X)
  7. Zapisywanie projektu
  8. Skalowanie, przesuwanie, obracanie bryły przy użyciu gizmo (wpływ umiejscowienia gizmo na obiekt)
  9. Duplikowanie, usuwanie, dodawanie obiektów (praca na warstwach SubTool)
  10. Maskowanie obiektu
  11. Praca z PolyGrups
  12. Importowanie obiektu i tekstury (naprawa tekstury)
  13. Przykładowe zadania do wykonania oraz omówienie dodatkowych funkcji narzędzi (Sculptris Pro, Live Boolean, DynaMesh)
  14. Skanowanie figurki Sfinksa, import zeskanowanego obiektu do programu ZBrush (przechodzimy do zadań)
  15. Opcjonalne używanie alf (czarnobiały obrazek)
  16. Opcjonalne rednerowanie obiektu
  17. Opcjonalne malowanie po teksturze i przy użyciu zdjęcia

Przykłady ćwiczeń Zbrush

Zdanie 1

Wycięcie bąbla z włosów (lasso), załatanie dziury, zagęszczenie siatki przy pomocy Sculptris Pro, rzeźbienie włosów, omówienie brush.

Zadanie 2

Modyfikacja ręki, zgięcie ręki w łokciu, drobne rzeźbienie, przechodzenie między trybami move, scale, rotate, draw painter.

Zdanie 3

Wycięcie piramidy (lasso), usuwanie niewidocznych elementów, zagęszczanie siatki przy użyciu Sculptris Pro, duplikowanie figurki, wycinanie przednich łap sfinksa w celu utworzenia tylnych łap (lasso), dodawanie nowych obiektów, tworzenie mostków przy użyciu Zmodeler oraz dalsze łatanie dziur przy użyciu Close Holes, modelowanie przy użyciu pędzli.

Zadanie 4

Importowanie siatki UV i nakładanie jej na obiekt (Sfinks).